Γιατί ο συνδυασμός διατροφής και άσκησης είναι καλύτερος τρόπος απώλειας βάρους.

Διατροφή και άσκησηΤις περισσότερες φορές που κάποιος ξεκινά μια δίαιτα με σκοπό την απώλεια βάρους παραλείπει την παράμετρο που λέγεται «άσκηση». Η διατροφή από μόνη της μπορεί να πετύχει την απώλεια κιλών ωστόσο ο συνδυασμός της με κάποιου είδους άσκηση είναι ο καλύτερος και ίσως ευκολότερος τρόπος για να επιτευχθεί αυτός το στόχος. Η ένταξη της άσκησης ως συνιστώσα στην απώλεια βάρους έχει πολλά οφέλη για αυτόν που υφίστανται την απώλεια.

Ταχύτερη απώλεια βάρους

Όπως είπαμε και πριν η διατροφή από μόνη της οδηγεί στην απώλεια κιλών. Ωστόσο η άσκηση και ειδικά η αερόβια προκαλεί καύση θερμίδων που μπορεί να σας οδηγήσουν στην απώλεια κιλών πιο γρήγορα. Είναι σημαντικό η άσκηση να περιέχει αρκετά αερόβια στοιχεία διότι αυτού του είδους άσκησης είναι πιο δαπανηρή σε θερμίδες. Τέτοιου είδους ασκήσεις είναι: το τρέξιμο, το περπάτημα, η κολύμβηση, η ποδηλασία, διάφορα ομαδικά προγράμματα χορού κ.α.

Αναχαίτιση της απώλειας μυϊκού ιστού

Κατά την φάση απώλειας βάρους η κιλά που χάνονται δεν προέρχονται μόνο από τον λιπώδη ιστό αλλά μερικώς και από τον μυϊκό ιστό. Αυτό είναι μια αναπόφευκτη προσαρμογή του οργανισμού στην απώλεια αλλά μπορεί να περιοριστεί αρκετά με τη άσκηση. Ο μυϊκός ιστός είναι μεταβολικά πολύ πιο δραστήριος(δαπανά περισσότερες θερμίδες) από τον λιπώδη και είναι ο ιστός ο οποίος παράγει δύναμη. Ο μυϊκός ιστός είναι υπερπολύτιμος και για αυτό επιθυμούμαι πάντα την διατήρηση του αν όχι την αύξηση του. Η άσκηση είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που βοηθάει στην διατήρηση του μυϊκού ιστού κατά την διάρκεια της απώλειας βάρους. Η άσκηση με αντιστάσεις είναι περισσότερο αποτελεσματική στην διατήρηση ή και αύξηση του ιστού αυτού για αυτό το λόγο ένα σωστό πρόγραμμα εκγύμνασης θα πρέπει να περιλαμβάνει κάποιου είδους ασκήσεις με αντιστάσεις.

Ευεξία

Η άσκηση δυναμώνει το σώμα, βελτιώνει τη αυτοπεποίθηση-ψυχολογία και μπορεί αν μας κάνει να αισθανθούμε ποιο δραστήριοι. Το αίσθημα της ευεξίας είναι ένα από τα πιο σημαντικά οφέλη της άσκησης που συμβάλλουν στην αύξηση της ποιότητας ζωής. Η άσκηση θα σας βοηθήσει να αισθανθείτε όχι μόνο πιο δυνατοί αλλά και πιο «ικανοί» γεγονός που θα επιφέρει θετικές αλλαγές και στην ψυχολογία σας.

Τρόποι να αυξήσετε την φυσική σας δραστηριότητα

Πέρα από την συστηματική και οργανωμένη άσκηση υπάρχουν πολλοί τρόποι να αυξήσετε την δραστηριότητα σας μέσα από της καθημερινές σας συνήθειες.

  • Αν είστε υπάλληλος γραφείου προσπαθήστε να σηκώνεστε συχνά από την καρέκλα σας π.χ. μη ζητάτε από την γραμματέα σας να σας φέρει κάτι , διότι είναι μια ευκαιρία να σηκωθείτε και να περπατήσετε. Ομοίως και για άλλες δραστηριότητες σε δουλειές γραφείου.
  • Χρησιμοποιείται τις σκάλες αντί του ανελκυστήρα.
  • Αν έχετε σκύλο βγάλτε τον για βόλτα περισσότερες φορές την μέρα ή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Η βόλτα με τον σκύλο είναι μια ευχάριστη και καλή δραστηριότητα διότι περπατάτε προσπαθώντας ταυτόχρονα να ελέγξετε το σκύλο σας και χρησιμοποιείτε δύναμη.
  • Μη χρησιμοποιείται το αμάξι για πολύ κοντινές αποστάσεις. Πηγαίνετε με τα πόδια είναι μια ευκαιρία για επιπλέον δραστηριότητα.