Τι κάνει έναν στόχο πετυχημένο;

ΣτόχοςΠολλές φορές, ίσως τις περισσότερες, αποτυγχάνουμε να πετύχουμε τους στόχους μας, ακόμη και αυτούς που θεωρούμε ότι είναι αρκετά ρεαλιστικοί. Στο κείμενο αυτό δεν εξετάζουμε τους διατροφικούς στόχους, αντιθέτως  αναφέρουμε τα βήματα που θα αυξήσουν τις πιθανότητες να πετύχεις οποιονδήποτε στόχο, όποια πτυχή της ζωής σου κι αν αφορά. Οι στόχοι πρέπει να έχουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

#1 Ο στόχος πρέπει να είναι συγκεκριμένος

Όταν θέτεις έναν στόχο προσπάθησε να σκεφτείς όλες τις πτυχές της υλοποίησης του. Για παράδειγμα αν έχεις στόχο να χάσεις βάρος, προγραμμάτισε πως θα το κάνεις. Θα αρχίσεις να γυμνάζεσαι; Θα απευθυνθείς στον κατάλληλο επιστήμονα (διαιτολόγο);  Θα συνδυάσεις γυμναστική και διατροφή (κατά τη γνώμη μου ο πιο κατάλληλος τρόπος); Πρέπει να σκεφτείς πώς θα φτάσεις στον στόχο σου και ποιος θα σε βοηθήσει σε αυτό.

#2 Ο στόχος πρέπει να είναι μετρήσιμος

Πολλοί άνθρωποι λένε «θέλω να αρχίσω να τρώω υγιεινά». Τι σημαίνει αυτό; Πως μετριέται η υγιεινή διατροφή; Όπως κι αν αντιλαμβάνεται κανείς την υγιεινή διατροφή, αν δεν ορίσει τον στόχο του πιο συγκεκριμένα δεν θα ξέρει πότε κατάφερε να «τρώει υγιεινά». Είναι σαν να πετάς βελάκια στο σκοτάδι, προσπαθείς, κουράζεσαι, χωρίς να ξέρεις αν τελικά πέτυχες τον στόχο σου. Αν όμως θέσεις εξ αρχής ότι για σένα το να τρως υγιεινά είναι να μειώσεις τα junk foods σε 1 φορά την εβδομάδα αντί για 3 που συνήθιζες μέχρι τώρα θα ξέρεις και πότε πέτυχες τον στόχο σου αλλά και την βελτίωση πριν τον πετύχεις, π.χ. μείωσης τα junk foods σε 2 φορές τη εβδομάδα και συνεχίζεις!

#3 Ο στόχος πρέπει να έχει “deadline

Το επόμενο στάδιο είναι να καθορίσεις μέχρι πότε θες να έχεις φτάσει να τρως υγιεινά , μπορείς να δώσεις διορία να καταφέρεις τον στόχο σου μέσα σε 3 βδομάδες ή σε 2 μήνες, όποιο χρονικό περιθώριο και αν δώσεις στον εαυτό σου, θα ξέρει πώς να διαχειριστεί αυτό το χρονικό διάστημα. Αν αφήσεις τον στόχο στο αόριστο, τότε δεν μπαίνεις στην διαδικασία να τον εφαρμόσεις.

#4 Ο στόχος σου πρέπει να είναι επιτεύξιμος

Το να θέτεις μη ρεαλιστικούς στόχους είναι σαν να προγραμματίζεις να αποτύχεις. Αν πεις ότι θες να χάσεις 20 κιλά μέσα σε μία εβδομάδα, τότε και δεν θα το καταφέρεις και θα απογοητευτείς από την αναμενόμενη αποτυχία. Ενώ αν ο στόχος είναι πιο ρεαλιστικός, π.χ. να χάσεις 3-4 κιλά τον μήνα, τότε θα μπορέσεις να πετύχεις τον στόχο σου και θα κερδίσεις αυτοπεποίθηση για να συνεχίσεις με επιτυχία την μείωση βάρους!

 

Tip1 : Συγκεντρώσου στον στόχο

Κάθε μέρα πρέπει να αποτελεί ένα ακόμη βήμα υλοποίησης του στόχου. Υπάρχουν πάντα πειρασμοί αλλά όσο περισσότερο συγκεντρωμένος είσαι στο στόχο σου τόσα πιο εύκολο σου είναι να αποφύγεις τους πειρασμούς.  Μην  αφήσεις μια στιγμή που παρέκλινες να σε επηρεάσει και να παρατήσεις τον στόχο σου γιατί η αμέσως επόμενη στιγμή είναι μια ευκαιρία να ξαναμπείς στην τροχιά σου!

Tip2: Παρακολούθησε την πρόοδο σου

Προσπάθησε να καταγράφεις την πρόοδο απέναντι στο στόχο σου, ώστε να βλέπεις πόσο πλησιάζεις με τον καιρό, πόσο καλά ή όχι τα πήγες, τι σε επηρεάζει θετικά , τι αρνητικά κ.λπ.. Έτσι θα μπορείς να εντοπίζεις τις αδυναμίες σου και να τις αποφύγεις στο μέλλον!!!